středa 14. září 2016

KULKA

Anotace:




Když profesorku francouzské literatury Caroline začne pobolívat zápěstí, ani v tom nejdivočejším snu by ji nenapadlo, že preventivní magnetické rezonance odhalí kulku v oblasti krčních obratlů… Šokovaná Caroline se následně dozvídá, že je adoptovaná, protože její biologické rodiče zastřelili v Atlantě, když jí byly tři roky. Ona sama byla postřelena také, ale přežila. Pachatel nebyl nikdy dopaden. 
Caroline tedy vyhledá novináře, který o vraždě kdysi psal. Ten jí navrhne, že s ní udělá interview, což by mohlo přitáhnout pozornost veřejnosti, aby se o své minulosti mohla dozvědět více. A opravdu, Caroline se začínají ozývat pamětníci – bývalí sousedé, policista, jež případ vyšetřoval či otcův kamarád. Jenomže i vrazi čtou noviny…


Autor:               Mary Louise Kellyová
Nakladatel:       Knižní klub
Rok vydání:      08/2016
Počet stran:       336
Vazba:               Pevná


O čem kniha je:



Carol, sedmatřicetiletá profesorka, učí na fakultě jazyků a lingvistiky. Vede docela spokojený život, má dva starší bratry a milující rodiče, jediné co ji trápí je stále zvětšující se bolest v zápěstí. Navštíví svého doktora a je odeslána na magnetickou rezonanci, kde ji čeká nemilé překvapení v podobě kulky uložené v zátylku. Je to vůbec možné? Jak se tam dostala?

První jí napadají rodiče, třeba utrpěla nějaký úraz na který si nepamatuje, že by jí to nikdy neřekli, nebo se doktoři spletli, to se taky stává, ne?

Po večeři s rodiči vyjde pravda najevo, není jejich biologická dcera, je adoptovaná. Zhroutí se jí svět, neměla nejmenší tušení, podezření, proč to nevěděla? Dozví se, že si rodiče přáli holčičku, ale po těžkém porodu druhého syna nechtěli pokoušet osud. Také jí řeknou, že byla svědkem vraždy vlastních rodičů, nepamatuje si vůbec nic, sama byla postřelena. Důkazem je kulka, kterou nosí ve svém těle.

Začíná jednat impulzivně, potřebuje vědět co se stalo, kdo mohl zabít dva mladé rodiče malé tříleté holčičky? Rozjíždí se do Atlanty, chce si prohlédnout rodný dům, najít hrob rodičů a zjistit, proč se nikdy nenašel vrah. Potřebuje odpovědi a musí je vědět teď, hned.

Najde staré články v novinách, redaktory zaujme natolik, že chtějí napsat její životní příběh. Možná se ozvou lidi, kteří znali její rodiče, bude mít nějakou vzpomínku, další informace a skutečně se začínají ozývat přátelé, sousedi, ale také vrah. Kulka se stává horkým, důkazným materiálem a najednou jde Carol o život.

"Při té příležitosti jsem si něco ujasnila. Když člověk prodělá silný šok a zhroutí se, úplně fungovat nepřestane. Jak bych vám to vysvětlila? Sice jsem nebyla schopná vstát, ale ostře jsem si uvědomovala, jak vypadám, když tam tak s roztaženýma nohama, vlasy jako vrabčí hnízdo a kabelku pod sebou bezmocně sedím na studeném chodníku. Jako bych se dívala sama na sebe."




Moje hodnocení:



Carol mě nepřestala překvapovat, z usedlé profesorky se stává žena, která se nevzdává a bojuje. Dokonce se v knize objeví i muž, který není zrovna její typ, ale zaujme. Pro mě možná zbytečná romance, kterou jsem klidně mohla vypustit, ale svým způsobem tam zvláštně zapadala.

Příběh nám ukazuje to, že ne vždycky známe lidi tak, jak si myslíme, Mají svoje tajemství a málokdy se o ně chtějí podělit a ví proč. Stejně tak naše představy, nemusí splnit očekávání a v neposlední řadě, jak dobře známe sami sebe. Víme na stoprocent čeho všeho jsme schopní? Nemění se naše zásady podle okolností, nebo se dokážeme držet svého scénáře.

Přiznám se, že mě konec docela překvapil, uhodnout kdo je vrah, nebylo zas tak těžké. Překvapilo mě ale celkové zakončení, takhle jsem to nechtěla, na druhou stranu to bylo logické. Kniha je sice uzavřená, ale dalo by se říct, že má malinko, maloučko otevřený konec, kde si to prostě musíte domyslet, přestavit...

Kulka je přesně ten typ knihy, která vás pohltí a budete s nedočkavostí obracet stránky. Jedná se především o thriller s prvky detektivky a zároveň společenský román, je tam od všeho kousek, to mám ráda.

Musím pochválit luxusní  obálku, pěkné bílé stránky a samozřejmě zlatou nálepku světový bestseller, tentokrát si jí kniha Kulka zasloužila oprávněně, často se mi stává, že mě kniha spíše zklame, protože mám velké očekávání. Tentokrát jsem byla spokojená.





        HODNOCENÍ            5/5



Děkuji knižnímu supermarketu  ARARA.CZ za poskytnutí recenzního výtisku.


Knihu zakoupíte ZDE.





4 komentáře:

  1. Kulku už mám dlouho na svém knižním "wishlistu", tak snad si ji taky brzy přečtu :) Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě se kní propracuješ, ty seznamy jsou stále delší a delší. :-D

      Vymazat
  2. Na Kulku se výhledově taky chystám, zaujala mě hned, jak vycházela :)

    OdpovědětVymazat