pondělí 30. října 2017

ŽENA Z KAJUTY Č. 10

Jsem nadšená, po dlouhé době kniha, která mi stoprocentně sedla. Napětí od začátku do konce, hodně dlouho jsem netušila, co se na Polární záři stalo. Psychologický thriller, který zaujme a jen tak nepustí. Autorka má dar udržet svoje čtenáře ve bdělém stavu, jen neradi budete knihu odkládat.

Lo je žena, která nemá žádný životní cíl, ustrnula na jednom bodě, a vypadá to, že je vlastně takto spokojená. Píše pro časopis, kdysi chtěla něco v této branži dokázat, ale tyto ambice už dávno ztratila. Když její šéfová otěhotní, vybere si jí jako záskok, že by konečně kariérně postoupila?
"Musela jsem odsud. Vstala jsem a ze samé únavy jsem škobrtala jako v transu. Vecpala jsem nohy do bot a paže do rukávů kabátu, který jsem si přehodila rovnou přes pyžamo. Pak jsem popadla kabelku. Když už nemůžu spát, můžu chodit. Někam půjdu. Kamkoli."
Nikdy to není ale tak jednoduché, Lo se ráda napije, také bere antidepresiva proti úzkosti. Když se tohle všechno zkombinuje a těsně před plavbou ji ještě někdo vykrade. Nemá daleko ke zhroucení, ale chce ze sebe vymáčknout maximum. Nevyspalá, opilá a na prášcích, v noci zaslechne zvuk, jako kdyby někdo spadl do moře.

Ví, že je vedle v kajutě žena, sice má být prázdná, ale ona si od ní půjčila řasenku. Začne se vyptávat, chce, aby ji našli, ale koho mají hledat, když jsou všichni cestující na palubě? Nikdo ji nevěří, myslí si, že trpí halucinacemi a v důsledku stresu, si vyfantazírovala nesmyslný zážitek. Proč se, ale potom začínají dít divné věci? Někomu záleží na tom, aby se dále o této historce nešířila...

Já mám moc ráda psychothrillery, a když se povede, že mě spisovatel pořádně tahá za nos, považuju to za dobře odvedenou práci. Když k tomu přidá svižnost, napínavost a donutí mě, abych četla do brzkých ranních hodin. Tak je zaručené, že mám v ruce knihu, na kterou budu nejenom dlouho myslet, ale také ji každému doporučím.

Musím říct, že je Žena z kajuty č. 10 nejenom dobře napsaná, ale také pěkně zpracovaná. Obal mluví sám za sebe, musela jsem si na něj pořád sahat, protože ty stékající a zároveň vystupující kapky vypadají na přebalu úžasně. I samotná kniha je pěkně rozdělená na osm částí, oddělená samostatným listem. Paráda. Ideální kniha, jako dárek nebo okrasa vaší knihovny.

Kniha není ani nijak romantická, sice hlavní hrdinka vztah má, ale je to takové okrajové. Určitě to potěší mužskou část čtenářů, protože tohle je občas u knih odrazuje. Přestože jsou některé příhody ponechány na fantazii čtenáře, vůbec mi to nevadilo. Celkové zpracování bylo tak podrobné, že mi to naprosto stačilo. Ba naopak, spíše mě to donutilo přemýšlet.

Ruth Ware u nás už vydala Všude kolem černý les, bohužel nemůžu porovnat, protože jsem o knize sice hodně slyšela, ale nějak se mi nedostala do rukou. Určitě to musím napravit, protože jsem zvědavá, jestli mě to bude bavit stejně dobře, jako Žena  kajuty č.10.

Děkuji nakladatelství LEDA za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu si můžete zakoupit ZDE.



HODNOCENÍ     5/5





2 komentáře: